Shop Mobile More Submit  Join Login
×




Details

Submitted on
July 27, 2010
Image Size
5.4 MB
Resolution
2592×3872
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
4,991
Favourites
77 (who?)
Comments
73
Downloads
457

Camera Data

Make
NIKON CORPORATION
Model
NIKON D3000
Shutter Speed
10/2000 second
Aperture
F/10.0
Focal Length
55 mm
ISO Speed
800
Date Taken
Jul 24, 2010, 1:14:54 PM
×
xxxHolic: Ame-Warashi by JKale xxxHolic: Ame-Warashi by JKale
Me :iconjkale: as Ame-Warashi (Rain Sprite) from xxxHolic.

Photo and editing by *zimiel.

So this weekend just finished, 20 or so valiant cosplayers descended on Adelaide to turn AvCon into...CLAMPcon! :D Thanks so much to *LittleStarfish for organising the weekend, and to all the brilliant people who made the weekend so much fun :D

Big thanks to *zimiel for taking pics of me - she's just started taking photos but she's already getting so good <3
Add a Comment:
 
:iconmbinz:
mbinz Featured By Owner Jun 4, 2012
Totally amazing! (and you are so pretty!) ;)
Reply
:iconos-cordis:
os-cordis Featured By Owner May 15, 2012
Haven't seen much xxxHolic, but oh gawd, that wig! So many hearts <3 x one million.

Love the expression!
Reply
:iconlenalee9543:
lenalee9543 Featured By Owner Mar 17, 2012  Hobbyist Artist
Beautiful Ame-Warashi *.*
Reply
:iconphotonutter:
photonutter Featured By Owner Jan 20, 2011  Hobbyist Photographer
Woah, that wig is amaaaazing :) I like it
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jan 31, 2011
Hehe, I can't take much credit for the wig as I only modified it very slightly, but it's pretty epic, hey? XD Lots of fun to wear :D
Reply
:iconphotonutter:
photonutter Featured By Owner Feb 2, 2011  Hobbyist Photographer
Haha, epic indeed :D
Reply
:icondaydreamer247:
daydreamer247 Featured By Owner Dec 15, 2010  Student Writer
your so pretty! great :D
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Dec 28, 2010
Thanks :) :) :) :hug:
Reply
:icondaydreamer247:
daydreamer247 Featured By Owner Dec 28, 2010  Student Writer
your welcome <3
Reply
:iconwillscarlet:
WillScarlet Featured By Owner Dec 12, 2010  Hobbyist Traditional Artist
I love this cosplay. the best I have seen so far! I am actually going to cosplay as Ame Warashi at my local anime convention. I was just wondering where you got the wig or if you had any suggestions.....
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Dec 28, 2010
The wig is a Vocaloid Gumi wig that I modified very slightly - their hair's fairly similar. I wanted the blue version but couldn't find a suitable wig (and couldn't be bothered making one XD). I did see a blue one (selling as an Ame Warashi wig, in fact) on ebay a few weeks ago, can't remember which seller but would have been one of the big ones. So I'd start with ebay, and be creative with search terms :D
Reply
:iconwillscarlet:
WillScarlet Featured By Owner Dec 30, 2010  Hobbyist Traditional Artist
Thanks! This is much appreciated!
Reply
:iconsilhouettedwhim:
SilhouettedWhim Featured By Owner Oct 1, 2010
I LOVE this cosplay J! You look gorgeous! :heart:
Reply
:iconazellureleverett:
AzellureLeverett Featured By Owner Sep 14, 2010
Oh wow, so stunning! Why aren't you off earning a zillion dollars as a model, yet? D:

This cosplay is incredibly cute, I absolutely adore the wig and parasol :D
Reply
:iconemothegreat:
EmoTheGreat Featured By Owner Aug 24, 2010  Student General Artist
Truly beautiful! How did you curl the wig so nicely?
Reply
:iconlognif:
Lognif Featured By Owner Aug 14, 2010
god damn how did i miss that?
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 14, 2010
Lmao you looked pretty busy XD
Reply
:iconlognif:
Lognif Featured By Owner Aug 15, 2010
I would've made time to see you!

I made time to see all my interstate friends... well the ones i realised were there. Lol I didn't even realise Shona was on stage till a couple days later... :S

You coming to animania or manifest?
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 15, 2010
Lmao course I'm coming to animania, WCS lol XD Not manifest sadly - can only take so many days off work *fail*
Reply
:iconlognif:
Lognif Featured By Owner Aug 16, 2010
when you planning on arriving? where you staying?

you and shona wanna come over for dinner? I got Casey staying with me.
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 17, 2010
I'll have to ask Shona but yeah, probably! Sounds fun :D

We'll be getting down there Thursday, since rehearsals and lighting and stuff are Friday...we're staying at the Y Hotel but the city south one, not the hyde park one. So pretty near to ATP.
Reply
:iconfluffyltd:
FluffyLtd Featured By Owner Aug 3, 2010  Professional Photographer
omg I loved you as Rain Sprite! I didn't even know it was you! I love your wig so much. :heart:
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 3, 2010
Thank you! Lol, I love it too XD It's so bouncy XD
Reply
:iconrenguella:
renguella Featured By Owner Aug 2, 2010
omg! So adorable!!! *u*
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 3, 2010
Thank you :D
Reply
:iconrenguella:
renguella Featured By Owner Aug 3, 2010
Oh just wondering.. where did you get the umbrella? If you don't mind telling. XDD
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Aug 9, 2010
It's zimiel's, lol XD I'm not sure where she got it...possibly from Sex Kitten (store in Brisbane City)?
Reply
:iconrenguella:
renguella Featured By Owner Aug 9, 2010
Oooh.. yeah that's where she probably got them then.. XD Didn't occur to me tho.. XD But thanks anyway!
Reply
:iconmileyx:
Mileyx Featured By Owner Jul 28, 2010  Hobbyist Artisan Crafter
I love these shots Shona took. You look so pretty! *A*

*kidnaps*
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 28, 2010
Waaaah thank you so much darling :D

*is very willingly kidnapped* :-P
Reply
:iconfloatyman:
Floatyman Featured By Owner Jul 27, 2010
Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww you look beautiful :hug:
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 28, 2010
Thank you darling!
Reply
:iconstormwarden83:
StormWarden83 Featured By Owner Jul 27, 2010
Love it, absolutely stunning, jaw dropping infact!

J is the new Red :D
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Thank you bb! :hug: Did you get my msg this morning?
Reply
:iconst-arcana:
St-Arcana Featured By Owner Jul 27, 2010  Hobbyist General Artist
Wow, this looks great. The wig especially. I've never seen someone pull one off that bright.
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Haha yeah, I was a bit worried about the colour being so bright but it worked out in the end! The ringlets were so bouncy and fun to wear XD Thank you :)
Reply
:iconst-arcana:
St-Arcana Featured By Owner Jul 27, 2010  Hobbyist General Artist
I would have been too, but it looks wonderful on you, and the ringlets are great. I'm amazed they stayed so nice and smooth!
You're welcome. C:
Reply
:icontsubaki-chan:
Tsubaki-chan Featured By Owner Jul 27, 2010
GOD DAMMIT J!!! YOU'RE SOOO GORGEOUS!!!! *steals your face* I miss you hardcore so much already* TT3TT
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Waaaaaah you too bb! :hug:
Reply
:iconemiko-sakura:
Emiko-Sakura Featured By Owner Jul 27, 2010
soooooo pretty! You looked amazing!
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Thanks bb :hug:
Reply
:iconkaguyaxhime:
kaguyaxhime Featured By Owner Jul 27, 2010  Hobbyist General Artist
You are so gorgeous (*w*)!!!!!
Hope you had a fun time at Avcon <3
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
I did, best trip ever XD So much epic :D

Thank you darling :hug: You should totally do Zashiki-Warashi :D :D :D :D
Reply
:iconkrisez:
KrisEz Featured By Owner Jul 27, 2010
super awesome!
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Thanks :D
Reply
:iconwatermelon-kaiye:
watermelon-kaiye Featured By Owner Jul 27, 2010
OMGOODNESS!! I feel so stupid! I was looking through some random avcon photos last night and saw your ame-warashi cosplay and kept thinking to myself "damn that looks so good" and totally didn't realise it was you! *flails*
Love this to pieces! :3
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Waaaah thank you darling :) I've been doing so many shota cosplays lately, no one's used to seeing me as a girl XD Were you at Avcon?
Reply
:iconwatermelon-kaiye:
watermelon-kaiye Featured By Owner Jul 27, 2010
Nope, I wasn't at Avcon (the photos make me wish I was!).
You're so pretty, you make an awesome boy and girl xDD
Really looking forward to seeing your cosplay IRL at SMASH! :)
Reply
:iconjkale:
JKale Featured By Owner Jul 27, 2010
Ahhh awesome :) Are you cosplaying at SMASH?
Reply
:iconwatermelon-kaiye:
watermelon-kaiye Featured By Owner Jul 27, 2010
Yeah, at least attempting to. Haha, I have a feeling it's going to fail epically (but I hope it doesn't!) *dies*
I think :iconzimiel: said that you two are cosplaying Loveless? Totally totally looking forward to that, seriously!
Reply
Add a Comment: